Güncel

Şirketlere Sunulan Finansal Hesaplama Kolaylığında Yeni Süre

10 Ekim 2026 10:12

Sermaye kaybı yaşayan veya borca batık şirketlerin hesaplamalarında uygulanabilen bazı istisnaların süresi 1 Ocak 2028’e kadar uzatıldı.

Ticaret Bakanlığı tarafından hazırlanan ve 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu’nun 376’ncı maddesinin uygulanmasına ilişkin usul ve esasları düzenleyen tebliğde değişiklik yapıldı. “6102 Sayılı Türk Ticaret Kanunu’nun 376’ncı Maddesinin Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Tebliğde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ”, Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi.

Süre 1 Ocak 2028’e Uzatıldı

Düzenlemeyle, sermaye kaybı bulunan veya borca batık durumdaki şirketlerin finansal durumlarına ilişkin hesaplamalarda dikkate alınan unsurlara yönelik değişikliğe gidildi. Buna göre, belirli gider ve zarar kalemlerinin hesaplamalarda göz önünde bulundurulmamasına ilişkin uygulamanın süresi uzatıldı.

Şirketlerin henüz ifa edilmemiş yabancı para cinsinden yükümlülüklerinden kaynaklanan kur farkı zararlarının tamamı, 1 Ocak 2028’e kadar yapılacak hesaplamalarda dikkate alınmayabilecek. Böylece söz konusu kur farkı zararları, belirtilen tarihe kadar şirketlerin sermaye kaybı veya borca batıklık durumunun değerlendirilmesinde hesaplama dışında tutulabilecek.

Düzenleme kapsamında ayrıca 2020 ve 2021 yıllarında tahakkuk eden kiralamalardan kaynaklanan giderler, amortismanlar ve personel giderleri toplamının yarısının da aynı tarihe kadar yapılacak hesaplamalarda dikkate alınmaması imkanı sağlandı.

Önceki Süre 1 Ocak 2027’ydi

Yeni tebliğle getirilen değişiklik, daha önce 1 Ocak 2027’ye kadar yapılacak hesaplamalar için geçerli olan uygulamanın süresini bir yıl uzatmış oldu. Böylece sermaye kaybı yaşayan veya borca batık şirketlerin durumuna ilişkin hesaplamalarda söz konusu kolaylıklardan 1 Ocak 2028’e kadar yararlanılabilecek.